
باسمه تعالی
مسئول محترم صدای میانه با سلام و احترام خدمت همشهریان گرامی ضمن تشکر از نوشته پر کنایه و انتقادات هرچند غیر مربوط جناب اقای مهرانپور (منتقد همیشگی اداره راهداری شهرستان ) و برای پاسخگویی و احترام افکار عمومی ضمن بیان مشکلات و توضیح مسائل مطرح شده اگاهی لازم برای شهروندان فراهم گردد :
یکی از اصلی ترین مطالب و پیگیری های همگی مسئولین شهرستان اعم از معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان , امام جمعه محترم , هر دو نماینده بزرگوار و . . . وضعیت راههای شهرستان و تلاش در جهت رفع مشکل بوده حال جناب اقای مهرانپور با استفاده از کلمات و جملات حیرانم , نگرانم و . . . سعی در بیان چه مطلب مهمی هستند ؟
ایا میدانید برابر اعلام مسئولین از جمله رئیس مرکز کنترل ترافیک ناجا جناب سرهنگ نادر رحمانی در مصاحبه مطبوعاتی 80 درصد تصادفات منجر به فوت مرداد ماه سال جاری ( حتی سایر ماهها و ایام ) ناشی از عوامل انسانی " خطای عدم توجه به جلو , تخطی از سرعت مطمئنه , انحراف به چپ , عدم رعایت حق تقدم " بوده و فوت ناشی از سایر عوامل از جمله نقش راه یک رقمی ( کمتر از ده درصد ) میباشد ؟
ایا امکان پذیر نخواهد بود در هر مرتبه انعکاس خبر ناگوار جاده ای بدون هر گونه تحلیل غیر کارشناسی با یک پیام راهنمایی و رانندگی اغازگر حرکت مردمی بهبود وضعیت رانندگی و کاهش تلفات جاده ای مخاطبان فضای مجازی باشیم ؟
ایا فکر کرده اید با بیان مشکلات صرف با توجه به تفکرات فردی بدون اشرافیت بر وظایف ادارات ذیربط مجموعه وزارت راه مسبب مطالبه غیر اصولی و احساسی امور میشویم ؟ کاش امکان پذیر بود جنابعالی فقط یک ماه در مجموعه این اداره مشغول بکار میشدید شاید ان موقع در بیان مسائل دقت و بیشتری داشتید ؟
کاش فقط حیران نبودید چرا که شما میتوانید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و جذب کمکهای فکری و کارشناسی مجموعه شهروندان و تشکیل گروههای مردمی نسبت به یاری دستگاه اجرایی قدمی مثبت داشته باید ؟ ایکاش فقط نگران کشته های جاده های میانه نبوده و چنین وانمود نمیکردید که مجموعه این اداره کار مثبتی در بهبود شرایط ترافیکی جاده ها ندارد ؟
کاش در یک روز تابستانی یا یک روز زمستانی و برفروبی با همکاران بنده همراه بودید و میدیدید که با کمبود امکانات و بودجه , فرسودگی ماشین الات ( عمر بلای سی سال قسمت اعظم ماشین الات ) در راههای منطقه چگونه مشغول کار میباشند ؟
شاید ضعف روابط عمومی این دستگاه در ارائه گزارش و انعکاس فعالیتها در اکثر حوادث طبیعی نظیر بارندگی های شدید , سیلاب ها و ریزش برداری ها و . . . شما را در قضاوت عالم تر مینمود و میدانستید که همواره مراتب پیگیری لازم از کلیه دست اندر کاران اعم از استانداری , سازمان برنامه و بودجه و یا حتی سازمان مرکزی تهران به همراه نمایندگان شهر یا حتی در سطح معاونت وزارت راه صورت گرفته مشکلات عنوان گردیده , نتایجی نیز حاصل شده است ولی مشکلات راههای منطقه و حق مردم عزیز بیشتر از این بوده و بضاعت ما محدود ؟
در راستای تبیین وظایف تشکیلاتی به استحضار میرساند این اداره عهده دار وظیفه نگهداری راههای ساخته شده بوده و اتمام ساخت راههای نیمه تمام از جمله محور میانه – فیروزاباد ( همان میانه – خلخال جناب اقای مهرانپور ) , افزایش عرض و ارتقای درجه راه میانه - ترک و نیز تکمیل و ادامه عملیات بهسازی همان مسیر تا گنجگاه , راه ارموداق - نیر استان اردبیل , بهسازی قسمت باقی مانده راه فرعی میانه – هشترود , کنارگذر شهر میانه , تعریض و دو بانده کردن میانه تا سرچم ( زنجان ) , تکمیل تقاطعات و نواقص محور سرچم – اقکند – اردبیل ( مورد اشاره اقای مهرانپور در خصوص نصب تابلو توسط این اداره حتما قابل انجام میباشد ولی با توجه به تبعات قضایی موضوع و نواقص باقی مانده چنین باره موضوع توسط این اداره حتی فرمانداری نیز پیگیری گردیده است ) , کلیه راههای روستایی ساخته نشده ( در حدود 130 روستا ) به عهده سایر دستگاههای مسئول وزارت راه و شهرسازی از جمله اداره کل راه و شهرسازی , شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی میباشد.
در ادامه توضیحات متذکر میگردد انجام عملیات در راههای اصلی بر اساس اولویت ترافیکی راهها و بودجه مصوب سالانه کشوری سازمان مرکزی بوده و مرتبا این اداره در کلیه راههای اصلی میانه – زنجان , میانه- بستان اباد , میانه – میاندواب , سرچم – اقکند- اردبیل مشغول فعالیت بوده و سعی در انجام عملیات بر اساس اصول کارشناسی ( با نگاه جنابعالی بر اساس سلیقه ) بوده لذا خواهشمند است نسبت به استفاده از نظرات کارشناسان فن در نوشته ها اهتمام نمایید تا شاید اگر ابهام یا نواقص نیز وجود داشته برطرف گردد .
از عدم تکمیل روشنایی حد فاصل میانه تا پلیس راه سوال نموده اید که انجام این کار نیازمند هزینه بالغ بر 4 میلیارد ریال میباشد ولی این اداره بر اساس میزان اعتبارات ابلاغی در شرایط حاضر سعی در حل اهم مشکلات جاری راههای منطقه اعم از اصلی و فرعی و روستایی ( میزان راههای منطقه بالغ بر 1800 کیلومتر اسفالته, شنی , به صورت خاکی چیپ رو ) میباشد
ایا میدانید هزینه خط کشی( که هر یک سال باید تجدید گردد ) در راههای اسفالته این شهرستان بالغ بر 35 میلیارد ریال میباشد ؟
ایا میدانید هزینه تکمیل نقاط صرفا بسیار ضروری نصب گاردریل در کنار جاده های شهرستان فقط 50 میلیارد ریال میباشد ؟
ایا میدانید هزینه نوسازی و نگهداری تابلوهای منصوبه جاده بیش از 30 میلیارد ریال میباشد؟
ایا میدانید بیش از 25 میلیارد ریال در چهار سال اخیر فقط جهت نوسازی نرده پلها و تعمیرات ابنیه فنی راهها در حوزه این شهرستان هزینه شده است ؟
ایا میدانید برای لکه گیری و روکش اسفالت راههای منطقه توسط این اداره در چهار سال اخیر بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است ؟
حال در اخر ضمن ارزوی سفرهای ایمن برای کلیه همشهریان و علی الخصوص جناب اقای مهرانپور علیرغم ارزوی ایشان (تا گرسنگی . . . )خواهشمندم تا با سخنان و نقدهای منصفانه و مطالبه غیر احساسی و عقلانی موضوعات از طریق مرجع مربوطه با در نظر گرفتن کلیه جوانب امور و محدودیت های مالی بخش راه – هزینه بخش نگهداری راه برابر استاندارد کل دنیا در حدود 4% هزینه ساخت می باشد ولی اعتبارات این اداره و حتی سازمان متبوعه در سطح کلان ملی بسیار کمتر از مقادیر فوق بوده و منابع مالی همواره سبب محدودیتهای اجرایی گردیده است - و خدمات ارائه شده جز با تلاش مضاعف همکاران مقدور نبوده و اگر کاستی ها سبب آزاردگی خاطر همشهریان را فراهم اورده عذر تقصیر داشته در خاتمه متذکر میگردد علی رغم مشکلات موجود راهها برابر نتایج تحلیل تصادفات سفر ایمن با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و چهار عامل مهم " توجه به جلو و رعایت فاصله با سایر وسایل نقلیه , رعایت سرعت مطمئنه , عدم انحراف به چپ ناگهانی , رعایت حق تقدم "
با تشکر فراوان: روابط عمومی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان میانه