کد خبر: ۸۴۸۶۶
۱۳۶۶ بازدید
۱۹ دیدگاه (۱۷ تایید شده)

خطاب به اداره راه میانه :

جای یک تابلو خالیست

۱۳۹۷/۷/۷
۰۸:۵۰

آنقدر از راههای ارتباطی میانه به هر سمت و سو انتقاد کردیم که خودمان خسته شدیم . می گویند بودجه نیست ! مانده ام حیران که این بودجه چرا در میانه نیست؟ این همه عزیزانمان را از دست دادیم ! خانواده های زیادی داغدار شده اند! جاده میانه تبریز و میانه زنجان سرشار از نقاط حادثه خیز و موج روی آسفالت است. جدیدا لایه برداری می کنند ولی آن هم سلیقه ای است . آقای مسول محترم عزیز دل برادر! انتقاد نمی کنیم و نمی گوییم جاده های خطرناکی داری! نمی گوییم وضعیت روشنایی داخل تونل رضایت بخش نیست ! نمی گوییم میانه تا پلیس راه فاقد روشنایی است ! نمی گوییم میانه هشترود وضعیت اسف بار دارد! میانه اهلند جای توصیف ندارد! میانه میاندواب نیز مشکلاتی دارد! نمی گوییم میانه ترک دیگر گنجایش این همه تردد ندارد ! نمی گوییم نوبت ما کی خواهد رسید که در این جاده ها جنازه مان را جمع کنند و شاید از بیمه برای بازماندگانمان هزینه بگیرند ! نمی دانم می گویند آن وقت ارزش نبودمان برای دیگران زیاد است لااقل سود بانکی خوبی می دهند ! با آن پول...

آقای محترم وقتی از راههای کشور عزیزمان تردد می کنیم با خیال آسوده تردد می کنیم ولی به محدوده میانه می رسیم باری از مشکلات را عینا می بینیم و متاسفانه در سالهای اخیر کمترین فعالیت را در این حوزه دیده ایم و در این مورد هم گلایه نمی کنیم! ولی یه تابلو در مسیر اردبیل به سرچم ورودی قره بلاغ نصب کنید و بنویسید بطرف روستای میانه ! حالا زیاد هم تبلیغ نکنید مثلا بنویسید شهر میانه ! اگر برای این تابلو هم هزینه و اعتبار ندارید اعلام کنید تا از خیرین میانه ایهایی که در هر نقطه از کشور عزیزمان هستند درخواست پول کنیم. با این کار هم در وقت صرفه جویی می کنیم و هم در کاهش مصرف بنزین.

 

انقدر از مشکلات جاده گفتیم که خودمان خسته شدیم! و این درخواست تابلو را هم نمی خواستم بگم چون می دانم فایده ای ندارد ! امیدوارم کسی کینه به دل نگیرد و درصدد انتقام از نوشته ها بر نیاید چون حرف دل است . مشکلات جاده ای زیاد است و مدیریت در این حوزه نیز جای سوال دارد . اخیرا در مسیر میانه ترک تلفات زیادی می دهیم . اگر شبها گرسنه نخوابم درد آن کسی که گرسنه می خوابد را نخواهم فهمید .

                                                                                                                  یا علی

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۷/۷ ۲۰:۵۰

بنده سنّم و سالم از بسیاری از همشهریانی که در اینجا اظهار نظر فرموده اند بیشتر است لذا اوضاع اسفناک جاده های میانه را پیش و بیش از شما جوانها دیده و رنج سفر در آنها را به جان خریده ام . راستش این آه و ناله از روی دلسوزی و رنجنامه جناب آقای مهرانپور درد دل مرا تازه کرد. سوء مدیریت تاریخی راههای میانه از همان پلیس راه قبل از میانه تا خروجی جاده ترک پیداست. اساساً در همه شهرها اگر جاده های فرعی یا روستایی یا حتی خیابانهای داخل شهر هم مشکلی داشته باشند حد اقل اداره راهداری و شهرداری هر شهر سعی می کند جاده عبوری کنار شهر از چند کیلومتر قبل از ورودی شهر تا چند کیلومتر بعد از خروجی شهر بصورت یک بلوار تمیز با آسفالت مرغوب، درختکاری شده و سرسبز باشد تا لااقل مسافران عبوری یک احساس خوبی نسبت به آن شهر پیدا کنند و حتی ترغیب شوند یک سری هم به داخل شهر بزنند. اما در میانه اتفاقاً بدترین قسمت جاده همین قسمتی است که عرض کردم. بنده بعد از سالها دوری از میانه سال گذشته از سمت زنجان به طرف ترک رانندگی کردم . خدا را شاهد میگیرم که وضع این بخش یعنی پلیس راه تا خروجی ترک به مراتب بدتر از سال ۱۳۴۸ بود. خیلی تاسف خوردم که در این ۴۰ سال بعضی از روستاهای ایران شهر شدند اما این میانه ما همچنان روستا ماند!
بنده یک پیشنهاد دارم . از نمایندگان محترم میانه تقاضا کنیم پیشنهاد تغییر اسم میانه را به مجلس بدهند شاید فرجی شود. مثلاً اسمش را بگذارند “یاددان چیخمیش” و یا “اُگی شهَر” و یا “بویوک کند” . شاید این اسامی توجه مسئولان استان را در حین عبور از این جاده البته اگر از ترس فرسودگی هواپیماها زمینی از تهران به تبریز یا بالعکس سفر کنند، جلب نموده و به عمق فاجعه عقب ماندگی شهرمان عنایتی بفرمایند.

۹۷/۷/۷ ۱۸:۵۶

با عرض سلام ،
جناب آقای نماینده میدانید بعد از 3 سال نماینگی جنابعالی میانه با MRI ندارد .
می دانید با وجود عدم تردد از 80 کیلومتر جاده قدیم میانه به زنجان وضعیت آن خیلی بهتر از 50 کیلومتر بطرف شهرمیانه است حتما به گوش نمایندگان شهر اهواز برسانید تا نیاز اولیه شهر میانه از طریق آنها پیگیری شود. لطفا آقایان نماینده گان محترم یک بار از جاده قدیم زنجان به قزوین تردد کنید ، این جاده قدیم کلا تبدیل به اتوبان شده و حتی اگر اتوبان آنها وجود نداشته باشد مشکلی از نظر خطرات مسافرت وجود ندارد .حتما بگوش نمایندگان این مناطق برسانید تا مشکل میانه از طریق آنها پیگیری و حل و فصل گردد. امیدوارم که به مثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است فراموش نشود

۹۷/۷/۷ ۱۸:۵۳

مطالبات بیمارستان کی پرداخت میشود

۹۷/۷/۷ ۱۸:۵۳

مهندس از ام آی آر وبالگرد شبکه بهداشت وبیمارستان چه خبر""""""

۹۷/۷/۷ ۱۷:۳۰

ای یایا دلت خوش هاااا جاده میانه به خلخال در گردنه اهلند تبدیل به فسیل شده در حالیکه به محض ورود به محدوده خلخال که زیر نظر اداره راه اردبیل هستش اینقدر جاده تمیز و صافه که ادم میگه تازه آسفالت شده.به قول حضرتعالی فقط واسه میانه بودجه نیست و هرگز هم نخواهد بود

۹۷/۷/۷ ۱۶:۱۲

شاهکاراداره راه میانه"حتی به خودش زحمت نصب یه تابلوروهم نمیدهد"درحالی که این کارکوچک"نقش مفیدی درشناساندن وحتی هدایت مسافرمیتواندداشته باشد.
من خودم تاحالادوباردران مسیربه مسافران ادرس دادم.

۹۷/۷/۷ ۱۴:۴۴

سلام جناب مهران پور دستتون درد نکنه که به خاطر ما مردم وقت میزاری و شاید هزینه میدید. انصاف هم خوب چیزیه!!! راههای میانه مجهز به بروزترین تکنولوژی روز دنیا (تابلو هوشمند و 6 بعدی) هست از هر سمتی به میانه نزدیک شدید سرنشینان خودرو متوجه میشن کجا اومدن.... چه نیازی به تابلو هست!!!!
با این نمایندگان محترم و مسئولین میانه معلومه که به میانه بودجه نمیرسه انشاالله راههای اهر و مراغه درست میشه ما نگاه می کنیم میگیم به به....
جناب رییس اداره راه و نمایندگان محترم بودجه رو نمیدن، بودجه رو می گیرن هر چند خودتون بهتر از ما میدونید!!!!

۹۷/۷/۷ ۱۴:۳۳

تا جایی هم که اطلاع داریم جانمایی تابلو میانه در تقاطع فوق توسط شرکت پاسیلو مشاور و نقشه بردار جاده اردبیل سرچم انجام شده بوده و الان پایه های تابلو هم در آنجا موجود است ولی چند سال قبل به دلیل وزش باد و آسیب های جزئی تابلو توسط راهدارخانه آقکند جمع آوری و هم اکنون در حیاط این اداره می باشد و قابل نصب بدون هیچ گونه هزینه ای بوده 

۹۷/۷/۷ ۱۴:۱۷

این تهویه تونل بعد گلو گاه رو هم بگید والا خفه میشیم وقتی از داخل تونل رد میشیم چند ساله همینطور مونده آخه تا کی بابا یه دفه بنویسید روستای میانه بذارید خیالمون راحت شه هر چند روستا هم باشه بازم باید تونلش تهویه داشته باشه بابا برید همون تهویه قبلیارو بیارید بذارید سر جاش

۹۷/۷/۷ ۱۳:۴۸

 آقای مهران پور جنابعالی همان طور که بنا به اقتضای شغلی متوجه اهمیت نصب تابلو شده اید ولی ما هر زمانی که از این تقاطع عبور می کنیم باید آدرس میانه و اردبیل و تهران و... را به راننده گانی که آنجا سرگردان مانده اند نشان بدهیم. مراتب هم چند ماه قبل بصورت مکتوب به اطلاع اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میانه رسانده شده است و متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است 

 

 

۹۷/۷/۷ ۱۳:۰۲

امیر جان
چند بار پیام گذاشتم جواب ندادی!
mri چی شد؟
کی راه میفته؟

۹۷/۷/۷ ۱۰:۱۹

متاسفانه اداره راه شهرستان میانه در اطلاع رسانی عمومی مردم به وسیله تابلو خیلی خیلی ضعف دارد.
وقتی از سمت خلخال یا از خود شهر خلخال به طرف میانه راهی میشوی متاسفانه یک تابلوی مناسب که میانه را نشان دهد دیده نمیشود.
در مسیر راه های ارتباطی به شهرستان میانه نیز همینطور است.
متاسفانه اداره راه میانه ضعیف ترین عملکرد را دارد و اصلا به فکر اطلاع رسانی دقیق نمی باشد.
همین عملکرد ضعیف رو شهرداری محترم شهر میانه در نقاط مختلف شهری نیز دارد. در میانه هیچ اطلاع درستی به وسیله تابلو که بخواهد مسیر و یا جاهای دیدنی و منطقه هارو اطلاع رسانی کند وجود ندارد.
بودجه فقط برای میانه نیست!!!!

۹۷/۷/۷ ۰۹:۳۷

دوست عزیز شما نمیدونی مگه اداره راه میانه کارش فقط صدور مجوز حفاری اونم بشرط اینکه حفاری رو آقای ... انجام بده، هستش؟

۹۷/۷/۷ ۰۹:۲۹

انگلیسی های وسطی سه وظیفه تمدنی اولیه داشتند.

1- دفاع ازقلمرو (کشور پادشاهی)

2- تعمیر پل ها

3- حفظ جاده

2-3-1- دولت Todor

دولت خیلی متمرکز شرایط جاده های کشور شد که هیچ حفاظتی روی آنها انجام نشده بود . آنها یک قانون را در 1555 در پارلمان قرار دادند که هر بخش مجبور بود سالانه یک محافظ انتخاب کند. شغل او این بود که 4 روز را بین Easter و whitsunide انتخاب کند و مجبور بود که دو مرد را با تیم هایی از اسب ها و ابزارها آماده کند تا راه هایشان را نوسازی و تعمیر کند. او واگن ها را توسط بیش از تعداد اسب ها متوقف کرد . این سیستم زور خیلی رضایت بخش نبود چون هر کسی در این زمان از سال در مزرعه هایش مشغول بود. Pepys و defoe و bunyan همه در مورد شرایط جاده در روزگارشان چیزهایی نوشته اند هر روزنامه نگار یک ماجراجو بود.

۹۷/۷/۷ ۰۹:۲۸

1- راه

این لغت ریشه اش از دوران تاریک گرفته شده است که مفید ترین به عنوان پیشوند می باشد و تاریخچه راه ها می تواند اطراف آن نوشته شود. در دوره های نوسنگی کامیون ها معمولا در طول بالای سرازیری های تند می آمدند و به عنوان RIDGE WAYS شناخته شده بودند که Berkshire Ridge way مشهورترین آنها بود اگر یکی مجبور بود که از بالای دره بعضی وقت ها پایین بیاید و قتی در کنار دره می رفت دره فرسایش داشت و یک فرورفتگی شکل می گرفت که همین Hollow Ways بود مثل Greenstreet- common- kennpsy- pershore- Allesborough Hill در قرون وسطی جاده های دایر در تمام سال و در همه نوع آب و هوا روی زمین های بزرگ احداث می شدند تا از مشکلات زهرکشی برحذر باشند و جاده های اصلی با نام HIGH WAYS شناخته شده اند . در طی ماه های تابستان می توانستند عرض مرداب ها یا علفزارهای رودخانه را بپیمایند و این جاده ها که کم اهمیت تر بودند BYWAYS نامیده می شدند

۹۷/۷/۷ ۰۹:۲۸

- جاده :

این یک حالت اخیر است که شما از جنگ های تمدنی استفاده شد و از ride و سپس از rode مشتق می شود.

2-2-1- خیابان

رومی ها جاده هایشان را via straeti نامیدند و معنی آن راهی است که به صورت لایه ای ساخته می شود. به مرور زمان via افتاد و straeta تبدیل به street شد. آن جاده شهری بود که خیابان نامیده شد. زیرا در قرون وسطی و تا قرن شانزدهم فقط جاده ها در شهرها سنگ فرش آسفالت می شوند.

3-2-1- راه آسفالته

لایه بالایی یک جاده رومی شامل سنگریزه های درشت بود و به آنها با عنوان PAVIMENTUM اشاره می کردند. بسیاری از سنگ ها برای پیاده روها استفاده می شدند. در شهرها در دوره ویکت

۹۷/۷/۷ ۰۹:۲۳

رم بزرگترین سازنده جاده بود ،نه تنها در بریتانیا بلکه در تمام اروپا 5000 مایل از بزرگ راه های آنها ازGadiz ساحل در غرب اسپانیا از میان فرانسه ،آلمان ،ایتالیا ،ساحل آدریاتیک به ترکیه ،از میان سوریه در انتهای شرقی مدیترانه ،در پشت در طول سواحل شمالی آفریقا از میان الکساندریا carthageو همچنین بهTangier برای کامل کردن زنجیر می باشد . جاده های آنها اهمیتش به خاطر مستقیمی آنها بود اما آنها تنها در بیشتر حالات مستقیم بودند و فقط بالای دره به دره دیگر که چشم کار می کرد جاده دیده می شود. جاده های رم معمولا بالای سطح زمین ساخته می شوند. در بعضی حالات سنگ چین ها به 2 متر بلندی هم می رسیدند. اولین عملکرد قطع کردن چاله های عمیق بود و سپس ساختن یک سنگچین با لایه هایی از گچ ،سنگ ،ماسه و قراردادن سنگ های بزرگ در آنها. سه نوع ساختار جاده که توسط رومی ها استفاده می شد عبارتند از :

1- مسطح و هموار کردن زمین

2- شن ریزی کردن سطح

3- آسفالت کردن و سنگ فرش کردن شکل 101

این با ساختار جاده امروزی مطابقت می کند برای لایه ها. پهنای راه شوسه (کالسکه رو) به ندرت از 25/4 متر تجاوز می کرد . راه شوسه در هر طرف چاله هایی داشت. بعد از انصراف رومی ها از بریتانیا در شروع قرن پنجم بعد از میلاد سیستم جاده آنها روبه زوال گذاشت و غیرقابل استفاده شد.

اخبار روز