کد خبر: ۶۷۳۰۱
۱۵۳۷ بازدید
۱۱ دیدگاه (۱۱ تایید شده)

کمبود های شهرستان میانه در بخش جاده ای و ریلی مربوط به حومه شهری

۱۳۹۵/۹/۴
۲۲:۵۸

 

با توجه به مسائل و مشکلاتی که برای سفر از شهرستان ویژه میانه به شهر های همجوار یا استان های دیگر وجود دارد،قطار توانسته اندکی از این مشکلات بکاهد و جایگزین مناسبی برای سایر وسائل نقلیه گردد. البته ناگفته نماند که خود این قطار با مشکلات بسیاری از قبیل امکانات ،تعداد، زمان حرکت ، ورود به مقصد ،سهمیه و... مواجه است.

ترمینال مسافربری با اتوبوس و سواری برای کسانی که عجله یا فرصت کمتری دارند در دسترس است که آنهم تاخیر و مشکلات خاص خود را دارد. علی رغم گذشت چندین سال همچنان به چند شهر محدود و در ساعت های محدود سرویس می دهند.

مطالب بسیاری در مورد کمبود و کاستی ها و نیازهای ترمینال مسافربری و راه آهن در نشریه های کاغذی و الکترونیکی شهرمان انعکاس داده شده اند که اکثر مردم شهرمان نتایج آنرا بصورت ترتیب اثر های سطحی مانند تعویض روکش صندلی قطار یا تغییرزمان یا حذف قطار ها مشاهده کردند.

ترمینال مسافربری هم با نداشتن ورودی مناسب و محل استقرار نا مناسب وسایل نقلیه ،سوار کردن مسافر در کنار جاده علی رغم وجود محوطه بزرگ و مناسب و عدم ساماندهی مناسب در زمان حرکت معی، مشکلی به مشکلات مردم شهرمان در هنگام مسافرت اضافه میکند.

اما این روزها یک مشکل جدید که بیشتر از یک سال مغفول مانده است برای مردم شهرستان و هم مسافرین و مهمان ها ایجاد مشکل میکند.

خیابان شمال به جنوب شهرمان که از کنار هنرستان غفور رئیسی به ایستگاه راه آهن منتهی میشود پس از غروب آفتاب و تاریکی هوا تبدیل به یک جاده نا آمن می شود که هر آن مخصوصا برای رانندگانی که به مسیر آشنایی ندارند ممکن است خطری بیافریند.

جاده راه آهن

مشکلاتی از قبیل  تغییر ناگهانی مسیر حرکت ،تغییر ارتفاع جاده، از همه مهمتر نبود روشنایی مناسب و نبود شانه خاکی و تابلو های راهنما و  نشان دهنده حریم راه و گارد ریل، پس از تعریض جاده منتهی به پل مارپیچ معروف که جایگزین پل شهر چای شده است .به مشکلات قبلی اضافه شد

  امیدواریم مسئولین مربوطه هر چه سریع تر برای رفع مشکلات این خیابان  تصمیمات مناسب اتخاذ کنند که هم یک خدمت به مردم و ساکنین روستا های اطراف میباشد و هم به نوعی یک ورودی جدید برای شهر از سمت راه آهن تلقی می شود.شاید این جمله کلیشه ای و تکراری باشد اما این امکانات در شان جمعیت 175 هزار نفری شهرستان میانه که در آمار غیر رسمی سرشماری جدید(البته تمام نشده) کاهش 10 هزار نفری را دارد، نیست و میانه استحقاق بیشتری داد.

 

 

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۹/۶ ۰۷:۵۱

وضعیت آسفالت داخل روستای اسلام آباد راه آهن هم افتضاح است

۹۵/۹/۵ ۱۲:۲۳

تواهریها روبامیانه ایها مقایسه میکنی هر وقت مثل اهریها تونستین یه تجمع کنید وبودجه برای بزرگراههای شهرتان بگیرید اون موقع خودتون رو با اونها مقایسه کنید

۹۵/۹/۵ ۰۱:۰۵

جناب آقای قربانی مثل اینکه مسافرینی که شبهای سرد زمستانی در ایستگاه جهنمی سرچم ویا بعد ازساعت هشت شب که در دروازه تبریز سرگردان هستند شاید جناب عالی به علت داشتن ماشین شخصی از گرفتاری بعضی مسافران اطلاع نداری در سالهای گذشته باتو جه به اینکه اتوبوسهای تبریز وسایر شهرستانها از میانه عبور می کرد هرلحظه به هر نقطه کشور عزیزمان می توانستیم مسافرت کنیم لطفا در مورد قطار درصورت امکان کمتر تعریف وتمجید فرمایید امیدواریم بزرگان فعلی شهر بادرایت خویش اشتباهات گذشتگان را جبران نمایند

۹۵/۹/۵ ۰۰:۳۰

تمدن قافلانکوه در حال نابودی هست به چند دلیل یک راه مناسب که باعث شده منزوی شویم مثل عدم افتتاح بزرگراه سرچم میانه دوم بیکاری که باعث شده اکثریت قشر جوان مهاجرت کنند حال اینها تولید کنند نسل جدید و افزایش جمعیت هستند که رفتند
سوم نبود اب شرب و دسترسی به ان که حیاتی ترین نیاز بشر هست روستا های میانه که و شهر میانه وقتی میبینند در تهران امکانات اب دسترسی هست خب مهاجرت ترجیح میدهند الان چندین روستا پرجمعیت شهرستان هستند که بخاطر عدم اب شرب رفته اند
مشکل چهارم بهداشت وقتی میانه ای امکانات بهداشتی ندارد معلوم هست که عامل مهاجرت میشود
حال دسته گل جدید مسئولان و نمایندگان میانه را تحویل بگیرند که اهر جای شهرستان میانه گرفت و همینطور رتبه سوم جرم جنایت استان میانه
ولی مهمترین نکته بی تفاوتی مردم میانه هست و پایین امدن سطح علمی و اجتماعی و سیاسی شهرستان میانه بخاطر مهاجرت اکثریت افراد تحصیلکرده برای کار

۹۵/۹/۵ ۰۰:۲۸

قطارشب رو برای میانه تاحد زیادی خلا اتوبان رابرای مردم حذف میکند برای کسانیکه هرساعتی میخواستند میرفتن توجاده می ایستادن وبا ماشینهای گذری میرفتن قطار شبرو میتواند تا ۹۰%مشکل را حل کند پیشنهاد بسیار خوبیست

۹۵/۹/۵ ۰۰:۱۷

بازه زمانی میانه تا تهران به طور متوسط بالای شش ساعت میباشد که نیاز به قطار تختخوابی که حرکت آن شب باشد احساس میشود  که خیلی کم  به این مساله بها داده شده است و میانه ایها از قدیم باید منت قطارهای مراغه و تبریز را بکشند که این قطارها سهمیه ی کمی به میانه اختصاص میدهند و همشهریان و مسافران بالاجبار از سهمیه تبریز یا مراغه بلیط بگیرند که پول بیشتری می پردازند.

جدول کشی ،زیرسازی و آسفالت راهی که از پارک انقلاب  به جاده اتصال میابد هم برای خودش یک پروژه ی بزرگ و فرسایشی شده است،جای تعجب است سدمعبرساختمانی بنیاد مسکن که نزدیک فرمانداری است به قوت خود باقیست و یک مشکل لاینحل در شهر شده است حداقل سدمعبر رفع شود و موقع شروع به ساخت، پیاده رویی که حق شهروند است را از مردم بگیرند.

۹۵/۹/۵ ۰۰:۰۹

ورودی از سمت تبریز ؛ روی قوری چای سالهاست که نیاز به احداث پل جدید احساس میشود علی الخصوص در فصل بهار و تابستان به جهت ترافیک شدید و همچنین روزهای آخر هفته. و همچنین دو طرف پل ۴ بانده میباشد ولی پل بسیار باریک است.
ورودی از سمت هشترود ؛ فاقد روشنایی ، نیازمند احداث پل به جهت ترافیک شدید در ایام اعیاد متوفیان و پنجشنبه هر هفته.
ولی شهرداری هیچ کار مثبتی در این موارد انجام نمیدهد و فقط دوباره کاری و هزینه کرد اضافی دارد.
مثل آبنمای همیشه خراب فرهنگیان ، جدول گذاری و برداشتن مجدد آنها در شهر، احداث سرویس بهداشتی کوچک در پارک آزادگان با هزینه ۳۵ میلیون و ...

۹۵/۹/۵ ۰۰:۰۳

مسیر ۴بانده تا پلیس راه هم که تیرهای روشنایی نصب شده ولی سالهاست در آرزوی نصب چراغ مانده ایم.
تقصییییییر خودمان است. هیچوقت اعتراض نمیکنیم و همیشه راضی هستیم.

۹۵/۹/۵ ۰۰:۰۰

مسولان اداره راه و ترابری میانه پاسخگو باشند.
گزارشی از عملکردشان بدهند.
چرا همه ی راه های فرعی میانه در حسرت اندکی ترمیم آسفالت و کاهش نقاط حادثه خیزند.
آیا میانه کلا اداره ی راه دارد؟ فقط برف روبی دارند؟

۹۵/۹/۴ ۲۳:۵۸

علاوه بر مشکلات فوق که به طور کامل ذکر نمودید ، وضعیت بسیار بد آسفالت خیابان خود شهرک راه آهن(اسلام آباد) باعث آبرو ریزی برای شهرستان شده است.ویترین شهرستان و ورودی شهر در مسیر ریلی بسیار آشفته و داغون است.
بی غیرتی مسولان را نشان میدهد که اندکی تعصب و غیرت ندارند.
مسوول آسفالت آنجا کیست؟ شهرداری ، اداره راه یا فرمانداری؟ علاوه بر بی غیرتی و بی تعصب بودن مسولان شهرستان ، قبول کنیم که ما هم بی خیال و همیشه راضی هستیم و هرگز اعتراضی نداریم.

۹۵/۹/۴ ۲۳:۵۳

اداره راه تومیانه طوری عمل میکنه ادم فکر میکنه بعد انقلاب میانه اداره راه نداشته

اخبار روز