شاهد از غيب رسيد و تهديداتي كه پس از انتشار مقاله "خبر آمد خطري در راه است" مبني بر بي پايه بودن ادعا ، متوجه اينجانب بود خنثي گرديد هرچند بنده دو نفر از افرادي كه در اعتراض به فرمانداري ويژه به وزارت كشور رفته بودند را به عنوان شاعد مدعا داشتم ولي نامه ذيل از چند نظر قابل تأمل است:
1 ـ چرا نماينده محترم ميانه به محض اطلاع از دستور ويژه رياست محترم جمهور مبني بر ارتقاي سطح مديريت ميانه (لينك)، چندين بار با مراجعه به سازمانهاي مختلف درصدد جلوگيري از تصويب چنين دستوري بودند؟ خود اين نامه در همان تاريخ مؤيد اين ادعاست كه با پيش كشيدن بحث فرمانداري تركمنچاي از تصويب فرمانداري ويژه ميانه جلوگيري شود.
2 ـ چرا پس از 8 ماه نمايندگي اينچنين تلاشي را براي استقلال تركمنچاي شروع كردند؟ آيا غير از اين بود كه شهرستان ميانه تبديل به شهرستاني 160 هزار نفري با وسعت اندك شود كه شرايط ارتقا به فرمانداري ويژه را ندارد؟ آيا خير و بركت فرمانداري تركمنچاي براي 10 هزار نفر از اهالي شهر تركمنچاي و چند روستاي اطراف مهمتر از خير و صلاح 180 هزار نفر ميانه اي و بخشهاي تابعه بود؟
3 ـ چشم و همچشمي با نماينده ديگر براي اثبات اينكه دريافت دستور ويژه كار عادي است و يا رقابت براي جلوگيري از تلاش نماينده ديگر براي ارتقاي ميانه آيا بايد به قيمت فدا شدن مردم ميانه شود؟ به نظر شما تصويب دستور ويژه رياست محترم جمهوري در هيئت دولت براي ارتقاي ميانه به فرمانداري ويژه چرا 67 روز به تأخير افتاد و اكنون چه نگراني وجود دارد كه پس از 13 روز هنوز از ناحيه دولت ابلاغ نشده است؟ آيا غير از اين است كه چنان منطقه ما را آبستن اعتراض و اغتشاش معرفي كرده اند كه دولت نگران ابلاغ رسمي فرمانداري ويژه است؟
4 ـ ملاحظه كرديد كه دريافت دستخط رياست محترم جمهور براي ارتقاي سطح مديريت ميانه پس از 67 روز آنهم پس از رايزني با 12 وزير عاليمقام به تصويب رسيد. اين مصوبه بابت ارائه گزارش درست و سالم از جانب نماينده ميانه بود و دستور ويژه رياست محترم جمهوري بر مبناي صحت اين اطلاعات است كه اگر درست و سالم باشد، بخاطر دستور ويژه ايشان به احتمال قريب به يقين (نه قطعي) در هيئت دولت نيز مورد تصويب قرار خواهد گرفت. مطالعه 7 بند مورد اشاره مهندس حسيني خطاب به جناب دكتر احمدي نژاد(لينك) مؤيد اين است كه تك تك كلمات و جملات ايشان داراي نقش بوده و اهميت دارند و اگر سالم و صحيح نباشند نه تنها در مقابل عاليترين مقام اجرايي كشور مرتكب تخلف شده ايم بلكه در بررسي هاي كارشناسي و فاز مطالعاتي به بن بست خواهد رسيد. حال مي رسيم به اين نامه: آيا قدمت بخشداري تركمنچاي 80 ساله است؟ آيا جمعيت آن 30 هزار نفر است؟ آيا واقعاً "اين بخش تمام شرايط و امتيازات لازم را براي فرمانداري شدن دارد"؟ آيا اگر رياست محترم جمهوري با فرض صحت اين جمله آخر "دستور اقدام" صادر كنند بدون مطالعات اوليه و فعاليتهاي كارشناسي و بدون تصميم وزراي دولت مورد تصويب قرار خواهد گرفت؟
5 ـ فرمانداري ويژه ميانه مورد اجماع تمامي اهالي شهرستان بوده و خير و بركتش شامل حال همگان مي شود. آيا حومه تركمنچاي مانند اوچ تپه راضي به استقلال تركمنچاي هستند؟ آيا خير فرمانداري تركمنچاي شامل حال تمام 20 هزار سكنه روستاهاي آن خواهد شد يا فقط 10 هزار نفر متنعم مي شوند؟ اگر خوشبينانه هم نگاه كنيم آيا 180 هزار ميانه بايد فداي 20 هزار نفر شوند؟
6 ـ ادعاي "فرمانداري شدن بخش تركمنچاي در دستور كار هيئت دولت قرار گرفته و روند قانوني آن طي شده است" درست نيست. هرگز چنين دستور جلسه اي در دولت نهم و دهم و ماقبل آنها وجود نداشته است و هيچگاه در صحن رسمي هيئت دولت چنين موضوعي طرح نشده است.
7 ـ دو عنوان غيرصحيح "دكتر" و "رئيس مجمع" در يك مهر رسمي آنهم از جانب قانونگزار صحيح نيست. اگر "دكتر" ، كو تأييديه وزارت علوم و اگر "رئيس" كو چنين عنوان و منصبي؟از دو دوره پيش عنوان "رئيس مجمع" حذف شده و امور هماهنگي نمايندگان استان توسط دبيرخانه مجمع و شخص "دبير مجمع" انجام مي پذيرد و اگر نماينده اي از اين عنوان "دبير مجمع" در راستاي غير از امور هماهنگ شده نمايندگان استان استفاده كند مرتكب تخلف شده است.
8 ـ در خاتمه ضمن تأكيد بر اينكه رفاه و آسايش تك تك همشهريان عزيز آرزوي قلبي ماست و اگر تركمنچاي و كاغذكنان و كندوان به رونق و پويايي سابق برسند با تمام وجود خوشحال خواهيم شد ليكن وعده غيرواقعي ممكن است مردم تركمنچاي را نسبت به مسئولين بدبين كند. اين نامه با توجه به محتواي غيرواقعي آن محقق نخواهد شد (باز هم اميدوارم محقق شود) و اميدوارم دو نماينده محترم ميانه دست در دست هم دهند و از طريقي ديگر با ارائه گزارش صادقانه و صحيح مردم تركمنچاي را به آرزوي ديرينه شان برسانند.