
عقب افتادگی زیرساختی عمرانی و صنعتی میانه در این سالها برکسی پوشیده نیست حال واقعیت تلخی که هر میانه ای را آزار میدهد سکون پنجاه ساله و توقف توسعه زیرساخت ارتباطی میانه میباشد حال جدای بحث آزادراه که بحثی تکراری و کسل کننده تبدیل شده است .
توجه به این امر هم که راه های میانه در پنجاه سال پیش که توسط آلمانها ساخته شدند تا کنون تغییری نکردند و با گسترش و افزایش تردد ها همواره جاده سرچم میانه قره چمن بدون هیچ ارتقایی میباشند حال که تعداد تردد کامیون ها هم در تابستان بسیار زیاد میشود و جاده به حالت خطرناکی میرسد فقط نگاهی به شهر های کمتر توسعه یافته در استان و نواحی مجاور حاکی از موج تغییر و پیشرفت انها میباشد مثال زمانی که میانه مرکز ارتباط حمل و نقل کشور بود شهر هایی مثل هشترود سراب اهر بستان آباد فاقد امکانات مناسب بوده اند حال این شهر ها بعد از ده سال مجهز به بزرگراه های چهار بانده شده اند که امنیت و رفاه و توسعه برای انها به ارمغان امده است .
لذا چیزی که درد اورتر از این بی تفاوتی و کم کاری مسئولین و نمایندگان میانه را میرساند توجه به تغییرات نواحی مجاور هست شهرستان خلخال همواره از نقاط بسیار محروم استان اردبیل میباشد که در ده سال اخیر قابل مقایسه با گذشته خود از نظر پیشرفت نیست افتتاح جاده سرچم اردبیل در وهله نخست این منطقه از بن بست در آورد و متصل به پایتخت شد در وهله دوم مشاهده میشود جاده خلخال به فیروزآباد به طول 35 کیلومتر در شرف افتتاح در هفته دولت هست ،که ارتباطش را با مرکز استان و جاده سرچم اردبیل مستحکم و تقویت میکند.
چیزی که دردآورتر برای خود بنده و هر میانه ای شده سکون و عدم پیشرفت میانه بوده و طول جاده سرچم میانه هم تقریبا 40 کیلومتر برابر جاده خلخال هست و اصلا هیچ تغییری در این پنجاه سال افتتاح ان ندیدیم و هیچ مسئولی نمیتواند بگوید در هفته دولت یک قطعه 12 کیلومتری بزرگراه میانه افتتاح شود!! چون پیشرفت و بودجه ای ندارد.
مسئولان و نمایندگان شهرستان باید این نکته را بخاطر بسپارند که تلاش در خور جایگاه شهرستان میانه بعنوان منطقه ای استراتژیک صورت نگرفته لذا اکثریت شهر ها های ایران حتی محروم درحال تحول و توسعه هستند و پیشرفت میکنند و اگر توجهی به این عقب ماندگی ها نشود در اینده ای نزدیک میانه جای خلخال و چاراویماق در در محرومیت خواهد گرفت و بخاطر عقب افتادگی زیرساخت های ارتباطی بهداشتی آموزشی صنعتی اشتغال به منطقه محروم تبدیل میشود دور از ذهن نیست در آینده میانه بخاطر همین عدم تلاش ها و پیگیری ها به سیستان و بلوچستان استان معروف شود که باعث بسی تاسف برای ما خواهد بود که سکون و سکوت کردیم .
همواره شهرستان ها استان و شهر های اطراف در حال ارتقا خود در امکانات زیرساخت ها هستند و اگر حداقل به اندازه های تلاشی صورت نگیرد فاصله معنی داری در بخش توسعه میان میانه و استان و حتی نواحی اطراف بوجود خواهد امد اگر نخواهیم حداقل جلوتر و پیشرو در استان باشیم حداقل نباید بگذاریم فاصله ما با شهرستان استان بسیار افزایش یابد آزادراه هشترود مراغه گویا واقعیت هست که میانه از هم اکنون در این زیاد شدن فاصله ها توسعه ای افتاده و جبران مطمئنا در اینده برای میانه در صورت عدم تلاش در این سالها در ده سال دیگر مشکل و حتی غیرممکن خواهد شد.