در بسیاری از عابران پیاده از عرض خیابان آن هم درست زیر پل هوایی در شهرها به امری عادی تبدیل شده است. افراد زیادی بی توجه به آنچه برای تسهیل امور روزمره و تامین امنیت شان با صرف هزینه های کلان و با تلاش ارگان های مختلف ساخته می شود، در سطح خیابانها در رفت و آمدند. نادیده انگاشتن پلها معضلی است که از یک سو مسئولان شهرداریها را که با صرف وقت زیاد، مطالعه، مکان یابی، تامین بودجه و احداث آنها را برعهده گرفته اند، دلسرد و از سوی دیگر رانندگان و در نهایت خود عابران را گرفتار می کند...
از دلایل اصلی ساخت پیاده رو و پل های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است. بیشترین افراد در معرض خطر و بیشترین جان باختگان در حوادث رانندگی درون شهری، عابرین پیاده هستند.
-پلهای عابر پیاده که در قالب عنوان کلی گذرگاههای عرضی غیر همسطح روگذر طبقه بندی میشوند، نمونه ای از امکانات مناسب شهری برای تسهیل عبور و مرور پیاده، همراه با افزایش ایمنی تردد، جلوگیری از حوادث ناگوار و نیز کاهش مشکلات ترافیکی معابر هستند. از این رو با توجه به کارایی و پیامدهای مثبت این پل ها، طراحی و ساخت آنها در سطح شهرها ضروری است.
مزایای ساخت پل های روگذر عابر پیاده
از مزایای احداث پل عابر پیاده می توان به رفع تداخل عابرین پیاده و وسایل نقلیه و در نتیجه کاهش (به صفر رسیدن) تصادفات ناشی از عبور از عرض سواره رو ها به وسیله عابرین پیاده، افزایش ظرفیت سواره رو با حذف تداخل جریان عابرین و افزایش سرعت وسایل نقلیه به همراه کاهش زمان تأخیر، افزایش ایمنی عابرین پیاده و با مرور زمان، تبدیل استفاده از روگذر به عنوان معبر عبور عرضی عموم به عنوان یک فرهنگ و نیز صرفه جویی در وقت عابرین پیاده بویژه افراد سالخورده و ایجاد آرامش و یا کاهش اضطراب در آنان اشاره کرد.
معایب:
1- عدم فرهنگ سازی مسئولین
2- برای شهرستان میانه که در جاده ترانزیت استقرار یافته آیا داشتن ی هوایی کافی است
3- آیا یک پل هوایی جوابگوی جمعیت حال حاضر میانه و در شان مردم میانه می باشد
4- آیا پل هوایی میانه استاندارد بوده و سلامت بدن را تضمین می نماید.
در پایان از مسئولین به خصوص شهردار میانه آقای مهندس خرده فروش و سایر مسئولین نگاه متفاوتری به این موضوع داشته باشند